Kończą się rozmowy w sprawie wzajemnego honorowania biletów Przewozów Regionalnych i PKP Intercity na linii łódzkiej. Samorządowy przewoźnik ujawnia planowany zakres współpracy i zapewnia, że chciałby ją rozszerzać. Póki co jednak na udogodnienie mogą liczyć wyłącznie pasażerowie podróżujący na odcinku Skierniewice – Warszawa.
Jak informowaliśmy w lutym, dwaj przewoźnicy obsługujący trasę z Łodzi do Warszawy – Przewozy Regionalne i PKP Intercity – prowadzą negocjacje w sprawie częściowego uwspólnienia oferty biletowej na linii łódzkiej. Dziś negocjacje zbliżają się do końca. – Obecnie finalizujemy już rozmowy z Intercity – potwierdza Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Samorządowa spółka ujawnia też plany dotyczące zakresu honorowania. Nie jest on duży, bo przewoźnicy zamierzają uznawać swoje bilety tylko na tej części trasy, na której wciąż trwa uciążliwa modernizacja, a więc między Skierniewicami a Warszawą. Porozumienie nie objęłoby zatem podróżnych jeżdżących z Łodzi czy z Koluszek, pomimo tego, że także oni boleśnie odczuwają skutki przeciągających się robót.
Skorzysta tylko część podróżnych
Umowa pomiędzy spółkami nie dotyczyłaby też wszystkich biletów wydanych na ten odcinek, jak ma to miejsce w przypadku podobnej współpracy PKP IC i Kolei Mazowieckich. – Rozmowy z PKP Intercity toczą się w sprawie honorowania biletów okresowych – zaznacza Michał Stilger. – Chcielibyśmy, aby umowa w sprawie honorowania tego rodzaju biletów zaczęła obowiązywać jeszcze w marcu – dodaje.
Niewielka, ale realna oszczędność
Jeśli porozumienie wejdzie w życie w proponowanym dziś kształcie, w praktyce będzie to oznaczać, że pomiędzy Skierniewicami a Warszawą biletem uprawniającym do przejazdu każdym pociągiem stanie się miesięczny bilet wydany na pociągi TLK (wciąż obowiązuje bowiem umowa PKP Intercity i Kolei Mazowieckich). Przejąłby on tę rolę od biletu KM, który honorowany jest i w pociągach TLK, i w kursach interRegio, ale z pewnymi ograniczeniami i – przynajmniej póki co – tylko do połowy marca. Będzie się to wiązać z pewną obniżką cen za bilet na wszystkie kursy – w przypadku relacji Skierniewice – Warszawa Centralna – Skierniewice z 355 zł (bilet KM) do 342 zł (bilet IC). Jeśli podróżny zrezygnuje z możliwości korzystania z pociągów KM, będzie mógł wybrać jeszcze nieco tańszy bilet PR (328 zł).
Czy zaproponowany skromny zakres uzgodnień ofertowych może stać się początkiem prac nad stworzeniem zasad uznawania biletów o dużo szerszym charakterze? – Jesteśmy otwarci także na szerszą współpracę z PKP Intercity w sferze wzajemnego honorowania biletów – deklaruje Michał Stilger. – Rozpoczęliśmy już wstępne rozmowy w tej sprawie – dodał przedstawiciel Przewozów Regionalnych.